كلاس مجازي
کلاس مجازی کلاس زندگی در دنیای اطلاعات

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

قدرت گرفته از فیدبرنر


بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳٩٠/۱۱/۱٩
    1. هنگامی که صحبت از "اقتصاد دودکشی" می شود منظور چیست؟ چه ارتباطی بین این موضوع با کشتی‌های بخار، قطارهای سراسری باری، نیروی کار، مهاجرت از روستاها به شهرها، نیروهای یقه آبی، خط تولید، کار یدی فراوان، ساعات کار طولانی  و تقسیم کار و ... مشاهده می‌کنید.
    2. اگر "پول" عامل اصلی موفقیت در ایجاد یک کسب و کار موفق نیست چه عامل یا عوامل مهمی دیگر می‌تواند دلیل این موفقیت باشد. استدلال کنید.
    3. می‌دانیم "اخذ نمایندگی" یکی از روش‌های ایجاد کسب و کار موفق است. فرض کنید شما تصمیم به اخد نمایندگی "شرکت عرضه‌ی زعفران قائنات" دارید. فرآیند کار را از مرحله‌ی تصمیم‌گیری تا ایجاد کسب و کار، استخدام نیروی انسانی، تبلیغات و ... را تشریح کنید. استراتژی‌های شما برای ده سال آینده چیست؟ ترسیم کنید.
    4. صنعت موسیقی در چند دهه‌ی اخیر تحولات شگرفی را از تولید صفحه‌های گرامافون، نوارهای کاست، سی دی، دی وی دی، تا فایل‌های ام پی تریِ قابل دانلود و ... به خود دیده است. مطلوب است:

    الف. شما چه آینده‌ای را برای این صنعت تصور می‌کنید. استدلال کنید.

    ب. آیا فروش سی دی کسب و کاری پررونق در آینده خواهد بود.

    ج. چه تغییراتی را در محمل‌های ارایه‌ی موسیقی پیش بینی می‌کنید.

    د. در صورتی که فرض شما بر تغییرات در صنعت موسیقی بنا شده باشد آیا این تغییرات در خود موسیقی نیز به عنوان محتوا تاثیر خواهد گذارد.

    ه. با توجه به نرم‌افزارهای تبدیل فرمت‌های موسیقی و دانلود رایگان آیا می‌توان توقع سوددهی در این صنعت در آینده داشت؟

    بحث کنید.

    6. چه کسی؟ کجا؟ چه چیزی؟ چه وقت؟ چگونه؟ چرا؟ سوالاتی است که باید در "چه حوزه‌ای" پاسخ‌هایی برای آن یافت. با استدلال‌ها و مثال‌هایی بحث کنید

    7. آیا تفاوتی اساسی در بهره گیری از "نیمکره‌ی چپ یا راست مغز" برای کارآفرین بودن قابل تصور است. بحث کنید.

    8. "تغییر را به عنوان یک عامل مهم در کسب و کار و زندگی خود بدانید". آیا با این گزاره موافق هستید. استدلال کنید.

    "کسب و کاری را از صفرشروع می‌کنید یا کسب و کاری را می‌خرید". دقّت کنید که هر کدام از دو گزینه‌ی موجود را که شما برگزینید فرض بر این است که در کفه‌ی دیگر ترازو، چند "مزیت‌مندی رقابتی ویژه" وجود دارد از جمله چند کارمند خلّاق و متفکر، بازار هدف مناسب، ریسک کم، سود بالا و ... . با این شرایط نابرابر بحث کنید.


پيش نوشت‌ها
امکانات جانبی

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

Delivered by FeedBurner