كلاس مجازي
کلاس مجازی کلاس زندگی در دنیای اطلاعات

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

قدرت گرفته از فیدبرنر


بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/۳۱

نام و نام خانوادگی:                      شماره دانشجویی:

ایمیل:                         آدرس وبلاگ:

مدت آزمون: 60 دقیقه                       لطفا به 12 سوال پاسخ دهید.

 

1.   عوامل ایجاد اختلال در کار رایانه ها ( ویروس ها) را  ضمن دسته بندی توضیح دهید.

2.  ضمن مثالی نشان دهید فرآیند تبدیل داده ها به اطلاعات چگونه صورت  می پذیرد.

3.     وجه مشخصه ی الکترونیکی نسل های رایانه ای را تشریح کنید.

4.  سیستم عامل چیست؟ ضمن توضیح تقسیم بندی هایی از آن ارایه فرمایید.

5.  چگونه می توان با حرکت به سوی جامعه ی اطلاعاتی  شرایط زندگی   مناسب  تری برای شهروندان فراهم کرد.

6.  نمودار ون برای گزاره ی " تفاوت پرورش بوقلمون و اردک در مناطق سردسیر و گرمسیر با استفاده از مکمل های غذایی" طراحی فرمایید. ضمنا عمل گرهای منطقی به کار گرفته شده را در عبارتی منطقی نمایش دهید.

7. موتور کاوش چیست؟  اجزای یک موتور کاوش را تشریح کنید.

8.  در خصوص CDD  و DVD  چه می دانید.  شرح دهید.

9. حداقل چهار تفاوت نمایشگرهای CRT  با LCD  را ذکر کنید.

10. ضمن تعریف ریختارشناسی در شبکه ها،  شبکه را از نظر نوع سرویس دسته بندی فرمایید.

11. سه نوع از انواع کابل های ارتباطی را نام ببرید؟

12.  تجهیزات ذخیره سازی جانبی چیست؟

13. مراحل نصب یک PCI Simple Communications Controller  را شرح دهید.

    14. تنظیمات مربوط  به ISP  سپنتا با شماره تلفن ++982199887766 برای اتصال به                                                                                                   اینترنت را انجام دهید.

 

 



نمرات آزمون ماقبل نهایی فناوری اطلاعات و ارتباطات

A= عالی      B= خوب     C= در حد انتظار     D= متوسط 

 E= پایین تر از انتظار     F= نامناسب

 

 

ردیف

نام

نمره

به حروف

وضعیت

1

وحید قربانی

2.75

دو و هفتاد و پنج

F

2

حمید رضا رمضانیان

3.75

سه  و هفتاد و پنج

F

3

آمنه بورونی

1.5

یک و نیم

F

4

مریم مسعودی

6

شش

D

5

ترانه ابن نصیر

8.25

هشت و بیست و پنج

C

6

کیوان شکر نژاد

6.25

شش  و بیست و پنج

D

7

مهدی عطوفی

4.25

چهار و بیست و پنج

E

8

حسین احمدی

4

چهار

F

9

جواد غفاری ها

8.25

هشت و بیست و پنج

C

10

نیلوفر علمی

10

ده

B

11

مرضیه عیوضی

8.25

هشت و بیست و پنج

C

12

خانم شیرازی

6

شش

D

13

آقای امین الرعایا

غایب

غایب

F

 

توجه: نمرات برای خود ارزیابی اعلام شده است. کلیه دانشجویانی

 که نمراتی با وضعیت سی تا اف دریافت نموده اند در صورت

جبران در آزمون پایان ترم ملاک پایان ترم خواهد بود. سایر دوستان

 مجاز به انتخاب تاثیر یا عدم تاثیر وضعیت خود می باشند.

ضمنا نمرات از 12 محاسبه شده است.

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/٢٩

ایران از 70 کشور در آمادگی الکترونیک هفتادم شد!

 

نتایج بررسی های مشترک دو موسسه اکونومیست و IBM حاکی است که ایران در میان 70 کشور جهان با وجود رشد حدود 3درصدی نسبت به سال قبل، رتبه آخر را از لحاظ میزان آمادگی الکترونیک کسب کرده است.

به گزارش آی سی تی ورلد، سایت IBM گزارش داد: این گزارش همه ساله تهیه می شود تا میزان آمادگی کشورها برای ورود به عصر دیجیتال و ارائه خدمات نوین به شهروندان با استفاده از دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات مشخص گردد.
برای تهیه گزارش یاد شده وضعیت کشورها بر مبنای شش شاخص بررسی می شود: زیرساخت های فناوری و وضعیت دسترسی به خدمات ارتباطی، وضعیت محیط تجاری، محیط اجتماعی و فرهنگی، شرایط حقوقی و قانونی، سیاست گذاری های دولت و چشم انداز پیش رو و نیز شرایط مصرف کنندگان و قابلیت انطباق با وضعیت تجاری.
در گزارش جامع آمادگی الکترونیک سال 2008 ، متوسط شاخص آمادگی الکترونیک در جهان برای چهارمین سال متوالی افزایش یافته و از 6.2 در سال 2007 به 6.4 در سال 2008 رسیده است.
در این گزارش آمریکا، هنگ کنگ، سوئد و استرالیا رتبه های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند و دانمارک که سال قبل رتبه اول را در اختیار داشت به رتبه پنجم نزول کرده است.
در گزارش سال جاری 70 کشور مورد بررسی قرار گرفته اند که ایران در میان تمامی این کشورها رتبه آخر را کسب کرده و پایین تر از کشورهایی همچون آذربایجان، قزاقستان، ویتنام، پاکستان، اکوادور، سریلانکا، فیلیپین، اردن، ونزوئلا، ترینیداد و توباگو، جاماییکا و تایلند قرار گرفته است.
در منطقه خاورمیانه امارات با کسب رتبه 35 در میان دیگرکشورهای مسلمان خاورمیانه رتبه اول را کسب کرده است و پس از آن عربستان، اردن، مصر، الجزایر و ایران به ترتیب رتبه های 46، 53، 57 ، 67 و 70 را در اختیار دارند.
امارات به عنوان برترین کشور منطقه خاورمیانه از لحاظ آمادگی الکترونیک امتیاز 7.64 از 10 را کسب کرده است. در مقابل ایران با کسب رتبه 70 امتیاز 3.18 را به دست آورده است. امتیاز ایران در بررسی سال 2007 معادل 3.08 اعلام شده بود.

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/٢٤

 

1111.jpg
معرفی 46 سایت برتر مرجع اینترنت

ندا لهردی - وقتی می‌خواهید دنبال چیزی در دنیای مجازی بگردید، چه می‌کنید؟ در واقع بهتر است بگوییم کدام سایت را برای یافتن جواب سوال‌هایتان انتخاب می‌کنید؟ آمارها نشان می‌دهند که اغلب کاربران سرتاسر دنیا برای پیداکردن موضوع مورد نظرشان و جست‌وجوی دقیق‌تر، دایره‌المعارف آنلاین و گسترده Wikipedia و سایت‌های زیرمجموعه آن را انتخاب می‌کنند.
در حالی که این روزها اولین و بهترین راه رسیدن به جواب سریع در دنیای مجازی این دانش‌نامه آزاد است، وب‌سایت‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند اطلاعات مورد نظر کاربران را به صورت دقیق و حتی تخصصی‌تر در اختیار آنها قرار دهند. به این ترتیب شاید بهتر باشد انتخابتان را محدود نکرده و با این وب‌سایت‌ها هم آشنا شوید.
وب سایت distancedegrees.com به تازگی فهرستی از وب‌سایت‌های اطلاع‌رسانی مناسب در هر حوزه و زمینه مختلف را منتشر کرده است که در زیر آنها را می‌خوانید.

وب‌سایت‌های عمومی
کاربران می‌توانند جواب سوالات مختلف خود را در این وب‌سایت‌ها پیدا کنند:
Infoplease: بازدیدکنندگان این وب‌سایت می‌توانند از آن به عنوان سالنامه، اطلس، دایره المعارف و فرهنگ لغت استفاده کنند. این وب‌سایت را می‌توان در آدرس infoplease.com پیدا کرد.
Fact Monster: این سایت برای کاربران جوا‌ن‌تر مناسب است؛ چون آنها می‌توانند جواب سوال‌های مربوط به مسائل ریاضیات، علوم، تاریخ، ورزش و ... را در آن پیدا کنند. برای این کار کافی است به آدرس
Factmonster.com مراجعه کرد.
About: این سایت مقالاتی با موضوع‌های مختلف و اطلاعات مفید را در اختیار کاربران گذاشته یا آنها را با سایت‌های مرتبط ارتباط می‌دهد. آدرس این سایت هم about.com است.
Refdesk: این وب‌سایت در آدرس refdesk.com منابع متعددی را در اختیار کاربران می‌گذارد تا امکان استفاده از دانش‌نامه، فرهنگ لغت و خواندن اخبار روز را به آنها بدهد.
Reference: وب سایت reference.com بخشی از وب‌سایت Dictionary.com است که یک منبع آنلاین برای دسترسی به مقالات فرهنگ‌نامه‌ها و فرهنگ لغت‌ها به حساب می‌آید.
Answers: وب‌سایت
answers.com به بازدیدکنندگانش قابلیت دسترسی به مقالات سایت‌ها و ژورنال‌های مختلف را می‌دهد.
Factbites: این وب‌سایت با آدرس factbites.com با استخراج اطلاعات از موتورهای جست‌وجو و فرهنگ‌نامه‌ها، اطلاعات دقیق و مرتبط‌ترین نتایج را به بازدیدکنندگان خود ارائه می‌دهد.

وب‌سایت‌های کتابخانه‌ای و مرجع
این وب‌سایت‌ها در واقع دسترسی کاربران به آرشیوهای کتابخانه‌ای و مراجع را ممکن می‌کنند:
Oxford Journals: در این وب‌سایت با آدرس Oxfordjournals.org کاربران می‌توانند به تمام مقالات و ژورنال‌های منتشر شده توسط دانشگاه آکسفورد دسترسی پیدا کرده و آنها را به صورت رایگان خوانده و دانلود کنند.
Ebrary: در این وب‌سایت کاربران می‌توانند به کتاب‌ها و ژورنال‌های تخصصی هم دسترسی پیدا کنند. برای این کار کافی است به آدرس Shop.ebrary.com مراجعه کنید.
Ibiblio: در این وب‌سایت با آدرس ibiblio.org کاربران می‌توانند از منابع مرجع مانند نقشه‌ها، کتاب‌ها، تصاویر و پروژه‌های تحقیقاتی استفاده کنند.
Libraryspot: در وب‌سایت libraryspot.com کاربران می‌توانند به منابع گوناگون کتابخانه‌ای دسترسی پیدا کرده و حتی به وب سایت‌های معتبر هم مرتبط شوند.
World cat: وب سایت
World cat.org در واقع یک کتابخانه آنلاین است که امکان دسترسی به کتاب‌ها و مرجع‌های مختلف را به کاربرانش می‌دهد.
Internet Public library: این وب سایت با جمع‌آوری گنجینه‌ای از سایت‌های معتبر می‌تواند کاربران را به مراجع مورد نظرشان مرتبط کند.
برای دسترسی به این وب سایت باید به آدرس ipl.com مراجعه کنید.

وب سایت‌های نوشته کاربران
این وب سایت‌ها مانند Wikipedia اطلاعاتی را از مقالات و نوشته‌های کاربران ارائه می‌کنند.
Scholarpedia: طراحی ظاهر و عملکرد سایت Scholarpedia.org بسیار شبیه Wikipedia است با این تفاوت که تمام مطالب آن توسط متخصصان زمینه‌های مختلف نوشته و تهیه می‌شوند.
World Brain Book: این وب سایت ابزاری است که در آن هر کاربر می‌تواند دانسته‌هایش را در موضوع‌های مختلف با دیگران به اشتراک بگذارد. برای این کار باید به آدرسWorld Brain Book.com مراجعه کرد.
Open – Site: این سایت با آدرس Open – Site.org یک دانش‌نامه آنلاین رایگان است که در آن مطالب نوشته شده توسط کاربران توسط متخصصان بازبینی می‌شود.
Duno: وب سایت Duno.com/wiki به تمام نویسندگان حرفه‌ای و آماتور امکان نوشتن مقالات را به‌صورت حق‌التحریر در یک برنامه تبلیغاتی می‌دهد.
Internet Ency clopedia: این وب سایت با آدرس
Internet -Ency clopedia.org که با نام Wikinfo هم شناخته می‌شود، بیشتر از مقالات و نتایج تحقیقات در موضوعات مختلف بهره می‌برد.
Conservapedia: در این وب‌سایت که شباهت زیادی با Wikipedia دارد، ‌اطلاعات و مراجع مختلف در موضوعات تاریخی و قدیمی با آدرس Conservapedia.com در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.
Citizendium: این وب‌سایت با آدرس Citizendium.org بیشتر روی مطالبی با کیفیت و دسترسی بیشتر تاکید دارد تا تعدادمطالب.
WikiHow: وب‌سایت Wikihow.com/main-page با ساختار مرحله به مرحله به کاربران آموزش می‌دهد تا با هر چیزی چطور برخورد کرده و هر کاری را چطور انجام دهند.
Instructables: این وب‌سایت علاوه بر مطالب نوشته شده توسط کاربران، فیلم‌های ویدئویی گرفته شده توسط آنها درباره موضوعات مختلف را هم به نمایش می‌گذارد. این وب‌سایت در آدرس Instructables.com در دسترس است.
Veropedia: وب‌سایت Veropedia.com بهترین و پربیننده‌ترین مقالات آمده در سایت‌های Wikipedia را استخراج کرده و به کاربرانش ارائه می‌کند.

وب‌سایت دانش‌‌نامه‌ها
در این دانش‌نامه‌های آنلاین می‌توان درباره هر موضوعی جست‌و‌جو کرد:
Encyclopedia Britannica Online: در این وب‌سایت می‌توانید علاوه بر اطلس‌ها به تاریخچه موضوعات مختلف هم دسترسی پیدا کنید. برای این کار کافی است به آدرس Britannica.com مراجعه کنید.
MSN Encarta: یکی از وب‌سایت‌های زیرمجموعه MSN است که با مقالات مختلف به عنوان یک اطلس، فرهنگ لغت و مهم‌تر از آن یک دایره‌المعارف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وب‌سایت در آدرس Encarta.msn.com در دسترس است.
Medical Encyclopedia: در این وب‌سایت می‌توانید جواب تمام سوالات پزشکی خود را پیدا کنید، تنها کافی است به آدرس nlm.nih.gov/medlineplus/encyclopedia.html مراجعه کنید.
Encyclopedia Smith Sonian: کاربران می‌توانند در این وب‌سایت با آدرس Si.edu/encyclopedia-si اطلاعات مختلفی را مرور کنند.
Encyclopedia: وب‌سایت encyclopedia.com هم اطلاعات متنوع از منابع و مراجع دانشگاهی معتبر را جمع‌آوی کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
Classic Encyclopedia: در این دانش‌نامه کاربران می‌توانند تمام اطلاعات تاریخی مورد نیازشان را در آدرس 1911encyclopedia.org/main-page پیدا کنند.

وب‌سایت‌های علوم و ریاضیات
این وب‌سایت های علمی عبارتند از:
Howstuffworks: این وب‌سایت با آدرس/ Howstuffworks می‌تواند جزئیات دقیق درباره علوم مختلف را به کاربرانش ارائه کند.
Physlink: در وب‌سایت Physlink.com می‌توانید جواب تمام سوالات و مسائل مربوط به علم فیزیک را پیدا کنید.
NatureServe Explorer: در اینجا می‌توانید اطلاعات مربوط به علم زیست‌شناسی جانوری و مطالب مرتبط با آن را پیدا کنید. برای این کار کافی است به آدرس
natureserve.org/explorer مراجعه کنید.
Online Encyclopedia of Integer Sequences: در این وب‌سایت با مسائل مختلف ریاضیات به سادگی روبه‌رو شده و راه‌حل آنها را پیدا کنید. این وب‌سایت در آدرس research.att.com/%7enjas/sequences/index.html در دسترس است.
Encyclopedia of life: این دانش‌نامه آنلاین شامل آرشیو کاملی از اطلاعات مختلف علوم فضایی، جانوری، میکروب‌شناسی، زیست‌شناسی گیاهان و تمام اطلاعات مربوط به موجودات زنده را در اختیار کاربران می‌گذارد. کاربران برای دسترسی به این سایت می‌توانند به آدرس eol.org مراجعه کنند.

وب‌سایت‌های مطالعات اجتماعی
در این سایت‌ها مطالب مربوط به مطالعات اجتماعی و تاریخی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
Stanford Encyclopedia of philosophy: در این وب‌سایت که از زیرمجموعه‌های دانشگاه بین‌المللی استنفورد است، کاربران می‌توانند نام فیلسوف‌های مختلف، عقاید آنها و اطلاعات مربوط به علوم فلسفه مختلف را پیدا کنند. این سایت در آدرس Plato.stanford.eduدر دسترس است.
Encyclopedia of Psychology: در اینجا می‌توانید اطلاعات مختلفی درباره بیماری‌های روحی، مشهورترین روانشناسان و تئوری‌هایشان را پیدا کنید. برای این کار کافی است به آدرس/ Psychology.org مراجعه کنید.
HyperHistory: این وب‌سایت با آدرس hyperhistory.com/online-n2/history-n2/a.html تمام اطلاعات تاریخ 3000 ساله جهان را به کاربران ارائه می‌کند.

وب‌سایت‌های تکنولوژی
این وب‌سایت‌ها عبارتند از:
TechEncyclopedia: تعاریف و توضیحات مربوط به بیش از 20000 اصطلاح مربوط به علم IT در آدرس techweb.com/encyclopedia در دسترس است.
Webopedia: در وب‌سایت webopedia.com می‌توانید معانی تکنولوژی‌های مختلف به‌کار رفته در محصولات و خدمات جدید را پیدا کنید.
Internet Archive: در این وب‌سایت با آدرس
archive.org/index.php می‌توانید درباره تاریخ اینترنت و اطلاعات مختلف مربوط به آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

وب‌سایت‌های زبان و ادبیات
در این وب‌سایت‌ها می‌توانید معانی واژه‌ها و ساختارهای زبانی مختلف را بیابید:
Merriam Webster: این وب‌سایت که مربوط به فرهنگ لغت بزرگ وبستر است، معنی تمام‌ لغت‌ها را به صورت آنلاین به کاربران می‌دهد. برای این کار کافی است به آدرس Merriam-webster.com مراجعه کرد.
Ask Oxford: این وب‌سایت که براساس فرهنگ لغت انگلیسی Oxford طراحی شده علاوه‌بر معانی واژه‌ها، اطلاعات گرامری را هم در آدرس askoxford.com در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
Dictionary: وب‌سایت dictionary.com هم راحت‌ترین فرهنگ لغت آنلاین است که علاوه‌بر معنی واژه، روش تلفظ آن را هم به کاربران ارائه می‌کند.

وب‌سایت‌های هنری
این وب‌سایت‌ها عبارتند از:
Artcyclopedia: یک دانش‌ آنلاین برای جست‌و‌جو درباره هنرمندان، آثار و دوره‌های هنری مختلف که در آدرس artcyclopedia.com در دسترس است.
Instrument Encyclopedia: این وب‌سایت با آدرس Si-umich.edu/chico/instrument اطلاعات مربوط به لوازم هنری و سازهای موسیقی مختلف را به کاربران می‌دهد. این وب‌سایت زیرمجموعه سایت دانشگاه میشیگان است.
Internet Movie Database: یک مرجع آنلاین مناسب برای دسترسی به اطلاعات مختلف مربوط به فیلم‌های سینمای جهان که در آدرس
imdb.com در دسترس است.

منبع : دنیای اقتصاد



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/٢٤
بالارفتن آمار خودکشی در بین دانشجویان
گزارش از میترا شجاعیSample Image
روز یک‌شنبه دوم تیرماه خبر دو خودکشی در دو نقطه از ایران تقریبا هم‌زمان بر روی سایت‌های خبری قرار گرفت: یک دختر دانشجو در دانشگاه سیستان و بلوچستان و دختر دانشجوی دیگری در دانشگاه آزاد لاهیجان. این دو مورد هفتمین و هشتمین مورد خودکشی دانشجویان در سال جاری است
 که چهارمین ماهش چندروز پیش آغاز شد.بسیاری از آسیب‌شناسان اجتماعی، دلایل بالارفتن میزان خودکشی در بین دانشجویان ایرانی را افزایش فشارهای اجتماعی بر این افراد می‌دانند.به گزارش خبرنامه امیرکبیر، یکی از دختران دانشجو در دانشگاه آزاد لاهیجان، روز گذشته بعد از احضار به اتاق حراست، خود را از پنجره این اتاق در طبقه چهارم ساختمان دانشکده فنی به پایین پرتاب کرد و جان سپرد.
این دختر دانشجو قبلا نیز چندین بار به کمیته انضباطی احضار شده‌بود اما دوستان وی هیچ‌کدام دلیل آخرین حضور او در اتاق حراست را نمی‌دانند.هم‌زمان یک دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز با  خوردن قرص دست به خودکشی زده‌است. این دانشجو نیز چندین بار به کمیته انضباطی احضار شده و از طرف حراست دانشگاه تحت فشار بوده‌است.این دومین مورد خودکشی در دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال جاری است. در اواخر اردیبهشت ماه نیز یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه با خوردن جوهرنمک خودکشی کرده‌بود.
همان زمان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان در پاسخ به دانشجویان در مورد علت خودکشی دانشجوی این دانشگاه چنین گفته‌بود: «ما همه معتقد به اصلاح اموریم. چه کسی است که ادعا کند همه‌چیز در بهترین وضع ممکن است؟ تا امام زمان قدم بر چشم ما نگذارد، هیچ‌چیز در بهترین وضع ممکن قرار نخواهدگرفت».
در روز ۲۸ فروردین ماه سال جاری نیز یک دانشجوی دکترای شیمی معدنی در دانشگاه شهید بهشتی با خوردن سیانور خودکشی کرد. چهار روز بعد از آن نیز یک دانشجوی تربیت‌معلم همدان در محوطه دانشگاه و جلوی چشمان هم‌کلاسی‌هایش با سلاح گرم دست به خودکشی زد.
در ماه اردیبهشت امسال یک دانشجوی دختر در رشته پزشکی دو روز بعد از آنکه به خاطر بدحجابی از سوی مآموران در شهر اصفهان بازداشت‌شده‌بود، دست به خودکشی زد.دختر ۲۱ ساله دیگری از اهالی کرج که در دانشگاه دامغان در رشته میکروبیولوژی تحصیل می‌کرد نیز در سال جاری در حمام خوابگاه، خود را با پارچه حلق‌آویز کرد.در روز ۲۲خرداد ماه امسال نیز یک دانشجوی دختر دانشگاه ملایر با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد. این دانشجو چندی قبل از این حادثه به اتهام رابطه نامشروع از سوی کمیته انضباطی دانشگاه به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌بود.

خودکشی آنومیک رایج‌ترین نوع خودکشی در ایران
دکتر سعید مدنی، مددکار و محقق مسائل اجتماعی، معتقد به وجود سه نوع خودکشی است. یک نوع خودکشی «خودخواهانه» که در آن فرد در یک نوع فردگرایی افراطی قرار گرفته و پیوستگی‌اش با جامعه قطع می‌شود. دوم خودکشی «دیگرخواهانه» که در آن فرد آنقدر درگیر جامعه‌ی پیرامون خود می‌شود که فردیت خود را از دست می‌دهد.
دکتر مدنی نوع سوم خودکشی را رایج‌ترین نوع در جامعه ایران می‌داند و در توضیح آن چنین می‌گوید: «شق سوم هم که به نظر من بیشتر در جامعه‌ی ایران مصداق دارد و در این خودکشی‌های موجود هم به شکل جدی‌تری می‌شود بر این پایه آن را تحلیل کرد، خودکشی ناشی از بی‌هنجاری یا خودکشی آنومیک است که در واقع حاصل یک بحران نظم اجتماعی در درون جامعه و بروز بحرانهای متعدد، مثل بحرانهای خانوادگی، اقتصادی و همینطور بحران‌های اجتماعی است که فرد را می‌برد به سمت تلاش برای کاهش دادن رنج‌های خودش».
بنا به نظر رسمی مشاور وزیر علوم در مصاحبه با خبرگزاری‌های دولتی ایران، خودکشی دومین علت اصلی مرگ در بین دانشجویان ایرانی است.از آنجا که در کشور ایران ورود به دانشگاه یکی از سخت‌ترین مراحل زندگی یک جوان است، بسیاری از کارشناسان بر این نظرند که با گذشتن از این سد، بسیاری از مشکلات جوانان حداقل در ارتباط با برنامه‌ی آینده‌شان حل می‌شود. حال این پرسش مطرح می‌شود که چرا جوانانی که این سد را با موفقیت پشت سر می‌گذارند دست به خودکشی می‌زنند؟
دکتر مدنی در این باره چنین می‌گوید: «گروههای تحصیلکرده حساسیت بیشتری هم نسبت به محیط پیرامون خودشان دارند و در واقع نسبت به مشکلاتی که در محیط اطرافشان رخ می‌دهد، حساسیت بیشتری از خودشان نشان می‌دهند و نوعی احساس ناکامی در آنها بیشتر رشد می‌کند». مدنی به این نکته اشاره می‌کند که اقدام  به خودکشی در بین این گروه از افراد به قصد مرگ صورت نمی‌گیرد بلکه یک راه فرار است: «افراد تحصیل‌کرده‌ای که اقدام به خودکشی می‌کنند نمی‌خواهند بمیرند، بلکه می‌خواهند به دردهای خودشان پایان بدهند. بنابراین در واقع برای فرار از فشار روزافزونی که به آنها وارد می‌شود، ترجیح می‌دهند با از دست دادن زندگی‌شان آن درد روزافزون را کاهش بدهند و از بین ببرند».


خودکشی دختران سه برابر پسران
بنا به گفته ریاست حراست کل وزرات علوم، از هر ۲۸ مورد خودکشی دانشجویی در ایران، ۷ مورد مربوط به پسران و ۲۱ مورد مربوط به دختران است.
دکتر سعید مدنی می‌گوید این همان نسبتی است که در کل جهان بین خودکشی زنان و مردان وجود دارد. به گفته‌ی وی اقدام به خودکشی در زنان بین سه تا چهار برابر بیشتر از مردان است.
اما با نگاهی به گذشته‌ی دختران دانشجویی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، حداقل در یکی دو سال اخیر، می‌بینیم که اکثر آنان بعد از یک درگیری با کمیته انضباطی یا حراست دانشگاه و یا پلیس‌های امنیتی در خیابان، دست به خودکشی زده‌اند.
دکتر مدنی در این مورد به عوامل زمینه‌ساز خودکشی مثل همان مشکلات فرهنگی و اجتماعی اشاره می‌کند ولی از دسته دومی نیز به عنوان عوامل آشکارساز خودکشی نام می‌برد: «برخی عوامل آشکارساز هستند، یعنی مثل جرقه‌ای هستند که به انباری از بنزین می‌رسد و آن انفجار نهایی را انجام می‌دهد. عوامل آشکارساز درواقع عواملی هستند که باز درهمان محیط قرار دارند، ولی آنچنان اثرات سوء می‌گذارند که فرد بعد از گذراندن دوره‌ای از بحران، دیگر تنها راه را پایان زندگی خودش می‌داند و خلاص شدن از رنج دائم و روزمره. این اقدامات، یعنی این فشارهایی که معمولا به افراد وارد می‌شود، نگرانی از انگ‌خوردن یا استیگما که به دنبال احضار حراست یا سایر نهادها انجام می‌شود، مخصوصا در موارد غیر سیاسی، وضع را به مراتب بدتر می‌کند. واقعیت این است که در موارد سیاسی این احضارها بعضی مواقع حتا بحران حل‌کن‌ هستند. یعنی فرد اعتباری پیدا می‌کند در محیط پیرامونش. ولی وقتی جنبه‌های اخلاقی و اجتماعی پیدا می‌کند، ممکن است برای فرد یک عامل آشکارساز باشد. یعنی آخرین حلقه‌ی اتصال او را با اقدام به خودکشی فراهم بکند».
طبق آماری که سال گذشته سرپرست اداره کل سلامت روان وزارت بهداشت ارائه کرد، سالانه در ایران به ازای هر صدهزار نفر جمعیت، شش نفر اقدام  به خودکشی میکنند. یعنی در سال، ۴۲۰۰ نفر در ایران دست به خودکشی می‌زنند.
  دویچه وله



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/٢٤

نگاه امنیتی به امور اجتماعی، در جامعه اختلال ایجاد می‌کندSample Image

این را تقی آزاد ارمکی، عضو هیات‌علمی دانشکدهء علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در نشستی که برای بررسی طرح ارتقای امنیت اجتماعی در دانشگاه برگزار شده بود، گفت. بررسی این طرح که با حضور نماینده‌ای از نیروی انتظامی و استادان دانشگاه انجام شد، مورد استقبال بسیاری از دانشجویان واقع شد

به طوری که تعدادی از دانشجویان به خاطر پر بودن سالن 100نفره، ایستاده بحث را دنبال می‌کردند.در ابتدای این جلسه، بهرام بیات، مدیرکل مطالعات اجتماعی ناجا، دربارهء اجرای این طرح گفت:«سال 82 در مقیاس زمانی و مکانی کوچک‌تری به اجرای طرح برخورد با بدحجابی پرداختیم، اما پس از اجرای طرح متوجه شدیم که پدیده را خوب نمی‌شناسیم و در مقولهء بدحجابی با طرف مقابل درک و مفاهمهء مشترکی از موضوع نداریم. به همین خاطر سال گذشته برای برطرف کردن مشکلات طرح، پایش‌هایی انجام دادیم.»
بیات ادامه می‌دهد:«براساس بررسی‌ها متوجه شدیم که مردم به سه موضوع مواد مخدر، مزاحمت‌های خیابانی و سرقت بیش از موضوع‌های دیگر حساسیت دارند از این رو سال گذشته طرح‌های جداگانه‌ای با عنوان برخورد با ناهنجاری پوششی، برخورد با اراذل و اوباش و برخورد با مصرف‌کنندگان مواد مخدر طراحی شد.»
بیات معتقد است در زمینهء ناهنجاری پوششی از 10 روز قبل از اجرای طرح، اطلاع‌رسانی آغاز شد و این موضوع کمک کرد تا نیروی انتظامی کم‌ترین برخورد را داشته باشد.او می‌گوید:«در تدوین این طرح از نظرات فرماندهان نیروی انتظامی در استان‌ها و مرکز، روسای دادگستری در نیروی انتظامی، استادان دانشگاه‌ها و متخصصان حوزهء علمیه استفاده شد.
بیات که 23 درصد قتل‌ها را ناشی از مسالهء بدحجابی می‌داند،می‌گوید:«بیش‌تر مزاحمت‌ها برای افراد بدحجاب اتفاق می‌افتد و کسی که مانند مانکن از خانه بیرون می‌آید،هم برای خود و هم برای دیگران مشکل ایجاد خواهد کرد.»بیات ، نماینده نیروی انتظامی یک مثال می‌زند:«اگر در یک اتومبیل در خیابان باز باشد و پلیس نتواند صاحب آن را پیدا کند، ماشین را به پارکینگ می‌برد تا دزدیده نشود و صاحب ماشین هم _در عوض،پول پارکینگ و مبلغ خلافی را می‌پردازد.در بحث حجاب هم همین‌طور است یعنی این‌طور نیست که ما سرمان را پایین بیندازیم تا هر کس هرطور که دلش خواست بیرون بیاد و وقتی مورد تعرض قرار گرفت ما وارد عمل شویم بلکه دیدگاه ما، دیدگاه ترکیبی مجرم-قربانی است و جهت ‌گیری ما به هر دو سمت است.»
او ادامه می‌دهد:«در این طرح تاکنون نزدیک به هزار و 500 زن به مراجع انتظامی ارجاع داده شده‌اند که بعد از تشکیل پرونده، رها شدند اما یک درصد از این افراد دستگیر شده، در بازداشت ماندند چرا که در میان آن‌ها دختران فراری و زنان ویژه بودند و برخی از آن‌ها مرتکب به جرایم مواد مخدر و قتل بودند.
این افراد با مقاومت و سوءاستفاده از احساسات عمومی قصد فرار از دست قانون را داشتند که موفق نشدند.»
در ادامهء این جلسه تقی آزاد ارمکی ،جامعه شناس به مطرح کردن دیدگاه انتقادی خود پرداخت و سخنانش را با چند سوال آغاز کرد:«چرا امنیت اجتماعی مسالهء اصلی می‌شود و چه کسانی و با چه فلسفه و منطقی این مساله را به عنوان مسالهء اول مطرح می‌کنند؟»او می‌گوید:«آیا واقعا عرصه سامان اجتماعی ما دچار وضعیت بحرانی شده و اگر شده این شاخص‌های بحرانی‌شدن چیست و کدام نیرو موظف به شناسایی این مساله است و می‌تواند وارد بحث سامان‌کردن شود؟»
ارمکی در پاسخ می‌گوید:«ما جامعه را مانند ادبیات رادیکال مارکسیستی بسیار ناسالم و در بحران میبینیم و تصور می‌کنیم که جامعه در حال فروپاشی است،خانواده در حال فروپاشی است و به خاطر همین، به لحاظ امنیتی جامعه را مورد شناسایی قرار می‌دهیم.»او می‌گوید:«ما به اشتباه، عرصهء اجتماعی را فراموش کرده و فهم امنیتی نسبت به موضوع پیدا کرده‌ایم.نیروی امنیتی نباید وارد اقدام اجتماعی شود چرا که عمل در حوزهء اجتماعی باید با مدیریت اجتماعی باشد.»
او به نکتهء دیگری نیز اشاره می‌کند:«بحران جامعهء ما، بحران اجتماعی است که به مسایل ساختاری جامعه مرتبط است و از آن‌جا که در ساختارهای اجتماعی،مردان نقش تعیین ‌کننده دارند نباید تنها به سراغ زنان برویم و مردان را نادیده بگیریم و وقتی به دنبال مشکلات اساسی در حوزهء‌اخلاق می‌گردیم نباید به دنبال زنان برویم چرا که زنان قربانیان این حادثه‌اند،نه علت آن.»
رحمت‌الله صدیق، از دیگر اعضای هیات علمی دانشگاه تهران نیز با انتقاد به این طرح گفت:«نمی‌توان به همه برچسب زد تا در نهایت تنها یک درصد مجرم به دست آید. در این طرح از هزینه‌های سنگین روانی که دختران و زنان پس از مواجهه با ماموران باید بپردازند، غفلت شده است.»او ادامه داد:«زن ایرانی همیشه موضوع چالش‌های ملی ما بوده است و پوشش زنان همیشه چالش بهاره و تابستانهء دولت‌ها بوده است اما وقتی با عینک جامعه‌شناختی به قضیهء بدحجابی نگاه کنیم، می‌بینیم بدحجابی هر سال یک قدم جلوتر گذاشته و دولت یک قدم عقب‌نشینی کرده است.»
او می‌گوید: «وقتی با بحث پوشش زن، جدا از جایگاه زن و به صورت مستقل و انتزاعی برخورد شود، نتیجه‌ای به دست نمی‌آید. زن یک مجموعه است نه فقط کسی که لباسش مهم باشد.دختری از شهرستان به تهران می‌آید، در خوابگاه زندگی کرده، کار پیدا می‌کند و در نهایت در یک آپارتمان به صورت مجرد زندگی می‌کند،یک فرد مستقل است و وقتی ما استقلال زن را پذیرفته‌ایم دیگر نمی‌توانیم تنها پوشش او را مورد توجه قرار دهیم. در عین حال معتقدم که به جای برخورد با زنان بهتر است با مردان هوسباز برخورد شود.»او همچنین به بازخوانی قوانین اشاره کرده و می‌گوید: «نمی‌توانیم فقط قانون حجاب را مدنظر قرار دهیم و دیگر قوانین ارتقای امنیت اخلاقی، انسانی و عمومی زنان را نادیده بگیریم.»
او می‌گوید: «با توجه به رشتهء تخصصی‌ام یعنی آسیب‌ها که 30 سال در این زمینه کار کرده‌ام، هنجار اجتماعی‌ای که به طور مستمر شکسته می‌شود، باز حذف شود و براساس قانون جامعه‌شناسی انحرافات،وقتی هزینهء کنترل یک هنجارشکنی بیش از هزینهء نفس خود آن هنجارشکنی باشد،این کنترل اقدامی بی‌فایده خواهد بود.»او سیگار کشیدن را مثال می‌زند و این‌که اگر هزینهء مجبور کردن مردم به نکشیدن بیش از هزینهء‌کشیدن سیگار باشد، نباید چنین اقدامی کرد.او همچنین معتقد است:«قوانین مربوط به حجاب باید مورد بازخوانی قرار گیرند و_ این کار باید ابتدا از دانشگاه‌ها آغاز و از جامعه‌شناسان برای این کار استفاده شود.»
عباس کاظمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز دربارهء این طرح گفت:«در هیچ جامعهء اسلامی‌ای به اندازهء جامعهء ما مسالهء حجاب زنان موضوع اصلی نیست.»او می‌گوید: «برخورد با اراذل و اوباش معقول است چرا که آنان یک درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند اما وضع قانونی که به موجب آن 50 درصد مردم درگیر شوند، جامعه‌شناسانه نیست.»
او با اعتقاد به این‌که «تذکرها در مورد بدحجابی باعث بی‌احترامی به شخصیت شهروندی می‌شود»، می‌گوید: «در جمع‌آوری اراذل و اوباش یا معتادان در 90 درصد مواقع، افراد به درستی دستگیر می‌شوند اما در مورد زنان، 90 درصد به اشتباه دستگیر می‌شوند به طوری که سرهنگ بیات گفتند که تنها یک درصد افراد دستگیر شده زنان خیابانی و مجرم بودند.»
او نقد دیگری هم دارد: «براساس نظرسنجی نیروی انتظامی مواد مخدر، مزاحمت‌های خیابانی و سرقت از عمده موارد نگرانی مردم بود. پس چگونه است که ناهنجاری پوششی که جزو این موارد نیست در مرحلهء اول برخورد قرارمی‌گیرد و آیا زنان خطرناک‌تر از معتادان و اراذل و اوباش دانسته شده‌اند؟»
این جامعه شناس با به چالش کشیدن سخنان نمایندهء نیروی انتظامی می‌گوید:«مثالی دربارهء‌ انتقال اتومبیل به پارکینگ زدید و آن را با مسالهء حجاب زنان مقایسه کردید در حالی که درست نیست به زن همانند اتومبیل به عنوان یک مایملک نگاه شود و این نگاه ماشینی به زن درست نیست.»کاظمی همچنین معتقد است:«اگر زنی به جرم بدحجابی بازداشت شود باید به همین جرم مواخذه شود، نباید ماموران کیف او را بگردند و یا او را به حمل کراک متهم کنند.»

منبع: سایت زنان



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/۱٦

ردیف

نام

نمره به عدد

نمره به حروف

1

0022

6.5

شش و نیم

2

1018

12

دوازده

3

1013

16.5

شانزده و نیم

4

ابراهیم کردلو

10

ده

5

کرم رضا مالمیر

17

هفده

6

حمید جبارزداده

13

سیزده

7

1030

ناتمام

پروژه ناتمام

8

1002

17

هفده

9

1010

5

پنج

10

حسین چوپانی

16

شانزده

11

هیوا فتحیان

17

هفده

12

سکینه عقبایی

17.5

هفده و نیم

13

یا سر احمدی ساکت

غایب

غایب

 

آخرین تاریخ تحویل اصل پروژه های کلاسی 24 تیرماه می باشد

دانشجویان گرامی سریعا نسبت به تحویل اصل مقالات و کارهای

کلاس اقدام در غیر این صورت نمرات موجود اعلام خواهد شد.



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/۱٦

ردیف

شماره دانشجویی

نمره به عدد

به حروف

1

1112

17

هفده

2

1002

18.5

هیجده و نیم

3

1029

12.5

دوازده و نیم

4

1004

12

دوازده

5

1576

17

هفده

6

1008

12

دوازده

7

1009

12

دوازده

8

1012

19

نوزده

9

1014

20

بیست

10

1015

12

دوازده

11

1017

17

هفده

12

1575

14

چهارده

13

1020

17

هفده

14

1021

15

پانزده

15

1110

16

شانزده

 

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/۱٥

 

1.  با استدلال هایی نشان دهید که رشد، شکوفایی و تاثیر گذاری کتابخانه ها بر فرآیند توسعه و شکوفایی جوامع در ارتباطی مستقیم با نگرش برنامه ریزان فرهنگی جامعه می باشد.

2.    وضعیت "منابع مرجع" و "منابع امانی" را در قرون وسطی بررسی کنید.

3.  برای سنجش وضعیت ( وضعیت سنجی) خدمات بخش امانت در کتابخانه، یک مدل ارزیابی ارایه فرمایید.

4.    اطلاعات قدرت است. بحث کنید.

5.    کارکردهای اجتماعی کتابخانه را بیان کنید.

6.  جای خالی را در معادله ی "کتاب – منبع اطلاعاتی" "کتابخانه - ....؟" تکمیل کنید. استدلال کنید.

7.    کتاب های ظاله بیان گر چه نگرشی در دنیای کتابخانه ها است.

8.    در مورد تفاوت "کتابخانه های اختصاصی" و "کتابخانه های خصوصی" بحث کنید.

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/۸

ردیف

نام و نام خانوادگی

نمره به عدد

نمره به حروف

1

قربانعلی امیری

12

دوازده

2

سکینه عقبایی

19

نوزده

3

کرم رضا مالمیر

12

دوازده

4

رضا ربیع زاده

12

دوازده

5

ابراهیم کردلو

12

دوازده

6

عذرا صفا خیل

15

پانزده

7

حمید رضا جبارزاده

14

چهارده

8

حیدر فریدی

12

دوازده

9

حسین چوپانی

17

هفده

10

مسلم نوروزی

12

دوازده

11

یاسر احمدی ساکت

12

دوازده

12

فاطمه خدمتگزار

12

دوازده

13

مریم درویش

18

هیجده

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/٥

برگرفته از: نوآور

بر اساس یافته های یک پژوهش که بعد از نمایشگاه کتاب تهران صورت گرفته است، در کشور ما هر نفر در هر 1892 روز یک کتاب می خواند. 

به گزارش مهر، با آنکه بسیاری از روان شناسان از "کتاب درمانی" برای ایجاد نگرش و انگیزه در میان نوجوانان و تقویت احساس اعتماد به نفس و خود ارزشمندی از آنان بهره می گیرند، براساس آمار موجود سرانه مطالعه در ایران فقط چند دقیقه است و بیشترین اوقات دانش آموزان و دانشجویان و بسیاری از مردم به کارهایی غیر از مطالعه می گذرد.

جمعی از دانشجویان دانشکده خبر در تحقیقی به بررسی رابطه بالا بودن بهای کتاب و میزان مطالعه دانشجویان پرداخته اند با این فرضیه اولیه که "بالا بودن قیمت کتاب ها باعث پائین آمدن میزان مطالعه در بین دانشجویان می شود."

گزارش مختصری از این پژوهش در ذیل از نظر می گذرد:

نمونه آماری و گزارش مقایسه ای میزان مطالعه در کشورهای درحال توسعـه و کشورهای توسعه یافته:

هر ایرانی در هر 1892 روز یک کتاب می خواند
بر طبق آمار، مردم کشورهای در حال توسعه نزدیک به 80 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما کمتر از 30 درصد کتابهای مصرفی را تولید می کنند و کمتر از این نسبت نیز به کتابخوانی مشغول اند. این در شرایطی است که کشورهای توسعه یافته با جمعیتی حدود 20 درصد جمعیت جهان 70 درصد کتابهای مصرفی جهان را تولید می کنند.

در فرانسه با 55 میلیون نفر جمعیت هر روز 350 هزار جلد کتاب به فروش می رسد اما در کشور ما هر نفر در هر هزار و 892 روز فقط یک کتاب می خواند.

دختران ایرانی 5.9 دقیقه و پسران 3.3 دقیقه کتاب غیر درسی می خوانند
نتایج یک تحقیق مطالعه آزاد در میان نوجوانان و جوانان را بسیار پایین نشان می دهد. در این تحقیق سهم مطالعه هر دانش آموز 5.5 دقیقه در 482 دقیقه از اوقات فراغت - تعطیلات - در شبانه روز به دست آمده، در حالی که همین دانش آموزان 178 دقیقه از اوقات فراغت خود را بدون برنامه سپری می کنند، به درس های خود رسیدگی می کنند، بیشتر وقتشان را با تلویزیون می گذرانند و بقیه را به امور شخصی اختصاص می دهند.

این آمار نزد دختران و پسران متفاوت است؛ بر اساس این تحقیق دختران 5.9 دقیقه و پسران 3.3 دقیقه کتاب غیر درسی می خوانند.

ایران با کمبود 14 هزار کتابخانه و 140 میلیون جلد کتاب مواجه است
در حال حاضر بر اساس آمار موجود، حدود یک هزار و 775 کتابخانه با 15 میلیون جلد کتاب در کشور وجود دارد که با استاندارد بین المللی کشور ما به 14 هزار کتابخانه و 140 میلیون جلد کتاب دیگر نیاز دارد و از هر 10 ایرانی تنها یک نفر یک جلد کتاب خریداری می کند.

کمتر از نیم درصد هزینه سبد هر خانواده ایرانی به خرید کتاب اختصاص دارد
در سبد هر خانواده ایرانی کمتر از نیم درصد به خرید کتاب اختصاص دارد که نشان دهنده اهمیت کم مطالعه برای ایرانیان است. کشور ما با 70 میلیون نفر جمعیت فقط یک میلیون و 29 هزار عضو در کتابخانه دارد. این در حالی است که 30 تا 40 درصد کشورهای توسعه یافته عضو کتابخانه ها هستند و سرانه دریافت امانتی کتاب آنها 70 برابر کشور ماست.

این مسائل همواره موجب شده است تا ایران با وجود برخورداری از سابقه طولانی فرهنگی جایگاه شایسته ای در میان کشورهای جهان نداشته باشد.

بنابر نظرسنجی صورت گرفته در این تحقیق، دلایل نبود فرهنگ کتابخوانی در جامعه گرانی کتاب شناخته شد.

این گزارش حدود یک ماه پس از اتمام نمایشگاه کتاب تهیه شده است.



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/۳

سوالات عملی آزمون مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات

 

  1. پوشه ای با نام خانوادگی خود طراحی کنید
  2. داخل پوشه یک فایل از نوع مایکروسافت ورد با نام کوچک خود  بسازید و اطلاعات خواسته شده زیر را درون آن تایپ کنید:
    1. نام و نام خانوادگی                          با  فونت Times and new roman  14
    2. شماره دانشجویی                            ایتالیک زیر خط دار
    3. آدرس ایمیل                                Bold
    4. آدرس وبلاگ کلاسی یا شخصی          به رنگ قرمز
  3. فایلی دیگر با نام کوچک خود و با  پسوند Jpeg  بسازید
    1. نمودار ون عبارت " and c (A or B) "  را ترسیم کنید به شرطی که:
    2. دایره A  به رنگ قرمز
    3. دایره B  آبی
    4. اشتراک مجموعه هاشور سبز
    5. اجتماع مجموعه هاشور زرد

 

 سوالات عملی آزمون مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات

 1. یک پوشه با نام خانوادگی خود طراحی کنید

2.  نمودار ون برای عبارت جست و جوی زیر را در فایلی با نام کوچک خود و  پسوند jpeg طراحی کنید

            تاثیر ایمیل و وبلاگ بر گسترش سواد آموزی

از رنگهای قرمز، آبی، زرد یا قهوه ای برای خطوط استفاده کنید

از رنگ سبز برای قسمت های مشترک بین دایره های نمودار ون

3. یک فایل با نام کوچک خود از نوع مایکروسافت ورد ساخته و اطلاعات زیر را در آن تایپ کنید.

داخل پوشه یک فایل از نوع مایکروسافت ورد با نام کوچک خود  بسازید و اطلاعات خواسته شده زیر را درون آن تایپ کنید:

  1.  
    1. نام و نام خانوادگی و آدرس وبلاگ شخصی               با  فونت Times and new roman 16
    2. شماره دانشجویی                                 توپر ایتالیک زیر خط دار
    3. آدرس ایمیل                                         Bold
    4. آدرس وبلاگ کلاسی            به رنگ قرمز
    5. متن زمینه آبی کم رنگ
    6. متن نوشته ها سبز پررنگ
    7. یک تصویر زیر نوشته های خود با حجم کم اضافه کنید.  


بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٧/٤/۳

نام و نام خانوادگی:                         شماره ی دانشجویی:

تاریخ آزمون:                03/04/87      استاد:   بیگلو               

آدرس E. Mail:                      آدرس وبلاگ شخصی:

 

1.  برای نصب یک چاپگر از نوع  HP LJ3200  USB 2.0 چه مراحلی را دنبال می کنید.

2.  عوامل ایجاد اختلال در کار رایانه ها ( ویروس ها) را  ضمن دسته بندی توضیح دهید.

3.  ضمن مثالی نشان دهید فرآیند تبدیل داده ها به اطلاعات چگونه صورت  می پذیرد.

4.    پنج قطعه ی مهم سخت افزاری رایانه ها را معرفی کنید.

5.    وجه مشخصه ی الکترونیکی نسل های رایانه ای را تشریح کنید.

6.    رایانه ها را از نظر قدرت پردازش تقسیم بندی کنید.

7.  سیستم عامل چیست؟ ضمن توضیح تقسیم بندی هایی از آن ارایه فرمایید.

8.  چگونه می توان با حرکت به سوی جامعه ی اطلاعاتی  شرایط زندگی   مناسب  تری برای شهروندان فراهم کرد.

9.  نمودار ون برای گزاره ی "پرورش اسبچه های خزر و ترکمن در مناطق سردسیر با استفاده از مکمل های غذایی طراحی فرمایید. ضمنا عمل گرهای منطقی به کار گرفته شده را در عبارتی منطقی نمایش دهید.

10. موتور کاوش چیست؟  اجزای یک موتور کاوش را تشریح کنید.

 

11.   پاسخ کوتاه دهید:

الف.      Plug & Play                ب. Drag & Drop

ج.         Ctrl +A                        ج. Alt +Shift Left

 

 

 

 

توجه: الف. بارم هر سوال 1.25 نمره  ب. مدت آزمون 90 دقیقه

 



پيش نوشت‌ها
امکانات جانبی

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

Delivered by FeedBurner