كلاس مجازي
کلاس مجازی کلاس زندگی در دنیای اطلاعات

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

قدرت گرفته از فیدبرنر


بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/٢٧

سندرم رابينسون كروزوئه

 

تصوير اول

      آرزوي يك جزيره‌ي دور افتاده، كه در آن جنگلي از درختان گرمسيري با رودها و پيچ‌آب‌هاي بسيار، كه در هر لحظه اتفاق تازه‌اي را رقم مي‌زند. پرندگاني كه رنگ‌هاشان تاكنون نقش هيچ لباسي را حتي در خيال تصوير نكرده‌اند. كلبه‌اي كه دود رها شده از دودكشش فضاي آبي آسمان را رويايي‌تر مي‌كند و با تصويرپردازي‌هايش مي‌تواند طولاني‌ترين و عجيب‌ترين قصه‌هاي دنيا را براي كودك درون آدمي خلق كند. رودخانه‌اي كه مي‌توان قايق تنهايي خويش را با پاروي آسايش در آن به آب انداخت، ماهي گرفت و با سنگ‌هاي آتشزنه اگر چه دشوار آتشي افروخت و چيزي خورد كه هيچ گاه نخورده‌اي نه به طعم و نه به شكل و نه به ظرف و پذيرايي.

      غروب‌گاهاني كه هيچ‌گاه زيبايي‌هايش تمامي ندارد و پگاهاني كه هيچ‌گاه آرزوي غروبش را نخواهي كرد. خورشيدي كه گرمايش آرزو است و زمهريري كه دل‌انگيزترين حظ‌ها و لذت‌ها است و دوست داري كه همه‌ي اين‌ها مال مال مال خود خود خودت باشد. بي‌كه كسي ردپايي گذاشته باشد و يا چشمي اگر چه از دور-، آن را ديده باشد. دوست داري كه يك جزيره داشته باشي مال خودت.

 

تصوير دوم

      دود. صداهاي نابهنجار. دودكش‌ها، اره‌ها، ‌مته‌ها، بوق، اتوبوس  و اسب‌ها ... كه همه چيز را گويي به دنبال خود مي‌كشند. خط توليدي كه ترجمان ساده‌ي ازل و ابديت را در ابتداي ناپيدا و انتهاي نامنتهايش خواهي ديد. صداي بوق‌هايي كه فرياد مي‌كشند ما تعجيل داريم. فرياد مي‌كشند كه زود باشيد راه را براي مردن و فرسودن و استهلاك هر چه سريع‌تر ما باز كنيد . بوق زدني براي زودتر رسيدن به بخشي از خط توليد در زمان حال.

      گرفتن گوشه‌ايي از فرآيند خط توليد به دست و استحاله در فرآيند توليد.

      كاركردن براي ماندن و ماندن براي كاركردن .

      بايد به موقع " ماندن" را براي خط توليد تعريف كني تا خط توليد بتواند به عنوان يك "واحد" در چرخه‌ي اين فرآيند تو را بشناسد. اگر مي‌خواهي باشي بايد ماشين خط توليد را هميشه و در همه حال تنها نگذاري. ماشين خط توليد به تو مي‌گويد كه چه موقع بايد سركار باشي، چه موقع عملياتي را بر روي يك كالا انجام دهي، چه مقدار كار / ساعت بر روي كالايي انجام داده يا چه موقع استراحت كني. به چه چيزهايي فكر كني. چه موقع فكر نكني. به چه چيزهايي توجهي نداشته باشي. كي به خانه‌ات بازگردي. خانه‌ات را بر اساس كدام استاندارد و توسط كدام ماشين خط توليد طراحي كرده باشي. چه رنگي را استفاده كني. صبح‌ها چه بويي داشته باشي. عصرها سوار كدام خطوط شوي. شب‌ها چه برنامه‌هايي را ببيني. نيمه‌هاي شب با فشار كدام نوع قرص و آمپول به خواب بروي. چه هم‌نشيني براي خودت انتخاب كني. در مورد چه موضوعاتي با هم نشينانت مكالمه كني. چه چيزهايي را بخري. چه مقدار خريد داشته باشي. از چه مكان‌هايي توان خريد داشته باشي. چه اخباري را همه وقت بشنوي. چه حوادثي را در روزنامه‌ها دنبال كني. چاي يا قهوه با شير يا تلخ ميل كني. كدام مسيرها را طي طريق كني. چه موقع از مرخصي استفاده كني. براي گذراندن تعطيلات به كجاها سفر كني. چه مكان‌هايي براي تو مناسب‌تر است چه ميزان حقوق دريافت كني. چه قدر براي دوره‌ي تقاعد پس‌انداز كني. چگونه برنامه‌ريزي كني كه تحت سلطه‌ي فشار همه ماشين‌ها، برنامه‌هايت مطابق ميل آنها بسيار عالي اجرا شود. چند واحد از هر چيزي مصرف كني. در كدام صف‌ها چه مواقعي و براي دريافت كدام سهميه بايستي و قبض‌هاي تلفن، برق، گاز آب، اينترنت، شير، نوشابه هاي گازدار يا رژيمي، نان، د ارو،  لباس، كرانچي، روزنامه، پاركينگ، قدم زدن در پارك، نگاه كردن به آسمان، شمردن پرنده‌ها، آب دادن به درختان، بوكردن گل‌ها، چشم غره رفتن به ميمون‌هاي باغ وحش، خنديدن، گريه كردن، آب خوردن، بوييدن گل‌ها و ... را بپردازي .

      كجاها توان رفتن داري، كجا حق خنده و كجا حق گريه كردن داري. دي اكسيد كربن بدنت روزانه چه ميزان و از چه منابعي تامين شود. چه ميزان موظف به توليد گازهاي سنگين و سرب و ازت و ... هستي.

     براي چه كساني لايه‌ي ازن را سوراخ‌تر كني.

     در سر چه ساعتي كدام خط توليد را مديريت كني.

     چه كتابي از كدام نويسنده در كدام شكل و محمل و در چه ساعتي بخواني.

     چه موضوعاتي برايت جالب باشد.

     چه اخباري را بايستي بشنوي.

     و كدام اخبار را نبايد بشنوي.

     ساعت‌ها چگونه تنظيم شده‌اند.

    سر كدام ساعت چه عملياتي را بايستي فرماندهي نمايي.

 

      به كدام خطوط توليد دير نبايد برسي. كي پير مي‌شوي. تا كي جوان هستي. كي خسته مي‌شوي. چند كيلوكالري ويتامين و پروتئين به صورت تزريقي يا بسته‌بندي دريافت كني. چه زمان استعداد داري. در چه كارهايي شايستگي داري. به كدام دستگاه حضور و غياب روزانه و چندبار بايد پاسخ‌گو باشي.

      براي خواب از چه لباس‌هايي استفاده مي‌كني. چند قاشق غذا را در چند مرحله جويده و مي‌بلعي. چه گل‌هايي در حياطي كه هيچ‌گاه نخواهي داشت مي‌كاري. كدام صندلي سرويس مختص تو است. وارد كدام اتاق نمي‌تواني بشوي. سر چه كساني مي‌تواني فرياد بكشي . از كدام مسيرهاي هوايي مي‌تواني پرواز كني در كدام مسيرهاي زميني حق توقف نخواهي داشت. قلاب ماهي‌گيري را در كدام ساحل نمي‌تواني رها كني. در چه ساعتي نمي‌تواني سوت بزني. آواز بخواني. به چه كساني نمي‌تواني بگويي شما چه قدر زيبا هستيد و من دلم مي‌خواست همين لحظه مال من مي‌شديد و به چه كساني نمي‌توانيد بگوييد شما چه قدر كريه هستيد. كاش هيچ خط توليدي فرآيندي به نام توليد شما را در دفتر ثبت پروانه‌ي نوآوري‌ها ثبت نمي‌كرد. چه كساني را نمي‌توانستيد بدون هيچ غرضي ببوسيد و چه توليداتي را توليد نكنيد.

       بوق ماشين‌تان را هميشه بيشتر بفشاريد. زيرا اگر كمي دير برسيد خط توليد از دست شما عصباني خواهد شد.  هيچ بخششي در كار نخواهد بود. پس با شدت بيش‌تري بوق بزنيد زيرا خط توليد منتظر شماست و شما بايستي به خاطر خط توليد به موقع  و تا موقع نياز زنده  و سالم باشيد.

 

تصوير سوم

      رابينسون كروزوئه تمام تلاش خود را معطوف به تكه الوار شناوري مي‌كند تا بتواند خود را به ساحل برساند. ساحلي كه هيچ رد پايي به هيچ سمتي حركت نكرده است تفاوتي ميان يكشنبه و جمعه به چشم نمي‌خورد. درختان برگ دارند. حتي مي‌توان برگ‌هايشان را شمرد. مي‌توان از ميوه‌شان چيد. مي‌توان هر موقع غذا خورد. خوابيد، بيدار شد، سوت زد، آواز خواند، فرياد كشيد، قلاب ماهي‌گيري را به آب انداخت.

      ساعت هنوز اختراع نشده است. تفاوتي ميان ساعت 8 با ساعت 24 وجود ندارد. هيچ كس بوق نمي‌زند كسي عجلهاي براي كاري ندارد. مي‌توان به ميمون‌ها بدون پرداخت وجهي يا پاره كردن بليتي خنديد. مي‌توان به انتخاب، يك گل را چيد، بو كرد و در آب، گلبرگ‌هايش را رها كرد. به هر جايي رسيدي مي‌تواني بخوابي. بيدار شوي. چه احتياجي به لباس وجود دارد؟ خانه مي‌تواند همه‌اش پنجره باشد. بي‌ آنكه پرده‌اي در كار باشد. مقصدها هيچ گاه دور نيست. سرعت معنايي ندارد. كسي مسابقه نمي‌دهد. هيچ دستگاه حضور و غياب سالمي در آن جا يافت نمي شود...

      رابينسون كروزوئه، آسوده مي‌تواند با رنگ‌ها و صحنه‌ها و تصاوير زندگي كند. هيچ چيز از او چيزي نمي‌خواهد همه چيز با او همراه هستند. همراه، همراه واقعي ...

 

تصوير چهار

      پنج شنبه است. رابينسون دلش مي‌گيرد. مي‌خواهد زودتر جمعه شود. فكر مي‌كند هر جمعه اتفاق‌هاي زيادي- و يا حداقل اتفاق خاصي- خواهد افتاد. جمعه مي‌آيد. رابينسون  لباس مي‌پوشد. دلشوره دارد. پنجره‌هاي خانه‌اش را پرده مي‌زند. فكر مي كند كسي او را مي بيند. مي پايد. كمتر مي‌خندد. بي‌موقع گريه نمي‌كند. اگر مي‌خواهد كاري ‌كند گاهي اجازه مي‌گيرد و گاهي اجازه مي‌دهد. حتي نمي داند از چه كسي اجازه مي گيرد و به چه كسي اجازه مي دهد.

      رابينسون روز جمعه يك قايق مي‌سازد و شروع به جست‌وجو مي‌كند. دنبال جايي مي‌گردد كه بتواند كسي مثل خودش را پيدا كند. يكي مثل خودش پيدا مي‌كند. مي‌توانست غذاي بالقوه خوشمزه‌اي براي آدمخوارها باشد. او را با خود برمي‌دارد. مي‌رود. پارو مي‌زند. پا به اولين خشكي كه مي‌گذارد، نمي‌خندد، گريه نمي‌كند. فكر نمي‌كند. بلكه فقط مي‌تواند كارهايي را انجام دهد كه مي‌تواند. زندگي جديدي شروع مي‌شود. عجله مي‌كند. خط توليد منتظر او است. اگر كمي دير برسد خط توليد عصباني خواهد شد  و هيچ بخششي در كار نيست. رابينسون هر روز به موقع زندگي مي‌كند و يك ساعت ديجيتال، درون مهره‌هاي كمرش جا سازي كرده است. رابي يك انسان واقعي شده است.

 

                                                                      * * *

      آرزوي يك جزيره دورافتاده ...كه دوست داري مال خودت باشد. هرگز به آن نمي‌رسي. وقتي رسيدي هرگز مواظبش نيستي. دوباره پسش مي‌دهي ...

                                                                                                   13/10/78



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/٢٢

1.     نیاز به اطلاعاتی در خصوص فعالیت‌های شخصی بنام« مستوفی الممالک» (یکی از وزرای زمان پهلوی) داریم. چه کمکی می توانید بکنید؟

2.     «آندره ی ساخاروف» یکی از شخصیتهای برجسته روسی در چه زمینه ای فعالیت داشته وچه اطلاعاتی در خصوص فعالیتهای او در دست می باشد.

3.     درباره چگونگی آشنایی و رابطه علی اکبر هاشمی رفسنجانی با امام خمینی (ره) چه می دانید . آیا می توانید منبعی در این زمینه معرفی کنید؟

4.     به شرح احوالی از زندگی کریم خان زند نیاز داریم آیا می توانید منبعی معرفی کنید که نویسنده ای زندگینامه او را فراهم کرده باشد؟

5.     سمت هویدا قبل از رسیدن بر نخست وزیری ایران چه بوده ،چه تحولاتی در جایگاه مذکور حادث گردیده؟

6.     آیا می توانید تاریخچه مبارزاتی و روند شخصیتی آیت الله خلخالی را در جریان شکل گیری انقلاب ترسیم کنید ؟

7.     نقش سید ضیاء در کودتای 1299 چه بوده است ؟

8.     به شرح نسبتاً کاملی از زندگی کاشف السلطنه نیاز داریم ؟ آیا می دانید او به چه نامی مشهور بوده است؟

9.     مارسلوس که بود؟

10. شیخ محمد خیابانی که بود و چه اقداماتی انجام داد؟

11. به اطلاعات کاملی از نویسنده کتاب سیاحت غرب نیاز داریم چه منبعی را معرفی می کنید؟

۱۲ . اولين زير دريايي توسط چه كسي اختراع شد ؟

۱۳ .(( ADONIS)) چيست و در چه حوزه اي كاربرد دارد ؟

۱۴ . به دنبال منبعي هستيم كه علاوه بر معناي اصطلاح(( جاينامه ها )) اطلاعاتي در خصوص نخستين جاينامه ها ، بزرگترين جاينامه ، و يكي از قديمي ترين جاينامه ها را نيز به ما ارائه دهد .

۱۵ . روز جهاني كتاب را نخستين بار چه اتحاديه اي پيشنهاد كرد و كدام فدراسيون عنوان حق مؤلف را به آن افزود و دليل انتخاب اين روز چيست ؟

۱۶ . به دنبال اطلاعاتي در خصوص شخصي به نام (( آتَشْ )) هستيم چه منبعي مي تواند در اين مورد به ما كمك كند ؟

۱۷ . به اطلاعات مختصري در مورد (( طوفان مغناطيسي )) نياز داريم به نظر شما چه منبعي مي تواند پاسخگوي نياز ما باشد ؟

۱۸ . (( ابن نصوح كيست )) ؟ چه منبعي براي معرفي او مناسب است ؟

۱۹ . در زمينة (( تحصيلات غير سنتي آموزش )) به اطلاعاتي نياز داريم چه منبعي را معرفي مي نماييد ؟

۲۰ . ((مثلث برمودا )) كجاست ؟

۲۱ . به توضيحات مختصري در خصوص كلمة (( مباهله )) نياز داريم اين حادثه ميان چه كساني اتفاق افتاد ؟

۲۲.    جنگ سرد و گرم در میان چه کشورهایی رخ داد و چه پیامدهای جغرافیایی به دنبال داشت . (با ذکر مثال) ؟

۲۳.    توزیع جغرافیایی جمعیت عشایری ایران را بنویسید ؟

۲۴.    اولین منطقه آزاد تجاری کشور را نام برده و توضیحاتی مختصری در این خصوص ارائه دهید ؟

۲۵.   " واتاق" چیست . با ذکر اطلاعات مختصر ؟

۲۶.    مشخصات جغرافیایی  " جارو " را ذکر کنید ؟

۲۷.    کدام شهرهای ایران از انرژی بادی بهره می گیرند آنها را نام ببرید ؟

۲۸.    رودخانه " لیتانی"  در کجا واقع شده و چه استفاده هایی از آن صورت می گیرد ؟

۲۹.    یخچال " دوقوز تپه (نه پله)" در کدام شهرستان میباشد ؟

  1. درباره موقعیت جغرافیایی کشور تانزانیا مطالبی را بیان کنید ؟

31.   جوياي آخرين سرشماري جمعيت در دهه 70 هستيم و مقايسه اقلام منتخب ميبايستي در سرشماري هاي انجام شده نيز تعداد وقايع ولادت فوت ازدواج و طلاق مي باشيم بايد به كجا مراجعه كنيم ؟

32.   فعاليت هاي سازندگي در امور كشاورزي در زمينه كشت محصول برحسب نوع فعاليت كاشت داشت برداشت در تهران و استانها در سال 1363 چگونه  بوده است ؟

33.   اولين ا قدام در مورد بيمه كارگران در قبال حوادث ناشي از كار از چه سالي شروع شد و در چه سالي سازمان تامين اجتماعي تاسيس شد و به اين زمينه دامن زد و آمار فعاليت هاي اين سازمان از ابتدا تاكنون را در كجا مي توان يافت ؟

34.   پژوهشگري به دنبال تعداد ايستگاههاي سينوپتيك و ايستگاه كليماتولوژي و ايستگاه  بارانسبفي در پنج استان خوزستان لرستان مازندران گيلان و كردستان مي باشد براي بدست آوردن اطلاعات لازم بايد چگونه اقدام كند ؟

35.   آمار مربوط به پزشكان شاغل در بخش خصوصي در حال حاضر توسط كدام سازمان صورت مي گيرد و چرا تا كنون در سالنامه آماري كشور آمار بهنگام درج نشده است ؟

36   به منظور فراهم آوردن امكان مقايسه آماري اوضاع اقتصادي اجتماعي ايران با ساير كشورهاي جهان از سالنامه هاي آماري كدام سازمان استفاده شده است ؟

37.     گرد آوري آمار مشخصات اجازه نامه هاي صنعتي توسط كدام سازمان صورت مي گيرد ؟

38   آمار كاركنان رياست جمهوري  و موسسات وابسته برحسب نوع استخدام و مدرك تحصيلي جنسيت در پايان سال 1381 (ابتداي سال 1382 ) چه منبعي را معرفي مي كنيد ؟

39     بدنبال اطلاعاتي در خصوص ثبت وقايع  چهارگانه ( تولد- فوت ازدواج و طلاق ) در سال 1361 مي گرديم چه منبعي را پيشنهاد مي دهيد ؟

40. به اطلاعاتي در خصوص سطح زير بناي مسكن خانوارهاي شهري ايران به تفكيك هر استان در سال 1364 نياز داريم چه منبعي را معرفي مي نمائيد ؟

41.  چه منبعي مي تواند پاسخ سوال ما را در خصوص كار اداري مجلس شوراي اسلامي و موسسات وابسته برحسب نوع استخدام مدرك تحصيلي و تفكيك جنسيت در پايان سال 81 دهد منبع مناسب را معرفي  نمائيد .؟

42. عبارت "پالان دجّال" کنایه از چیست؟

43- به اطلاع مختصری راجع به "رقص اسرافراینی" نیاز داریم

                44. - "برج عاج" چیست؟ و آیا منتهی الیه آن به تجهنم ختم می شود؟

                45. -  "عارضه سور" بیانگر چه نوع بیماری سیاسی است؟

                46. - سازمان همکاری عمران منطقه "دی. سی. آر. ای" در چه سالی تشکیل شد و بین چه کشورهایی بود و هم اکنون چه سازمانی به جای آن فعالیت می کند؟ 

                47. - لقب "عموسام" متعلق به کیست؟

                -48.  دانش آموزی برای انتخاب رشته تحصیلی به معانی بسیاری از واژگان بربوط به نام دانشها نیاز دارد واولین واژه آن مهندسی اقیانوس می باشد چه منبعی را معرفی می کنید؟ 

                  49.  در شعر زیر از سنایی به دنبال معنی "انهم لایعجزون" می گردیم.

عجز تو در ذکر فکرت زاد تو معجز شو

            انهم لا یعجزون" گر ز عجز خلق گویند.

            50. غمسه" به چه معناست منبعی را پیدا کنید که در مورد آن توضیح داده باشد؟

                51. شهروندی برای ارضاء کنجکاوی خود به معنی "سوموک" در زبان ترکی نیاز دارد چه منبعی را پیشنهاد می کنید؟


 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/٢٠
بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/۱۸
 جهان سوم کجاست؟؟؟   

روزي در آخر ساعت درس يك دانشجوي دوره دكتراي نروژي ، سوالي مطرح كرد: استاد،شما كه از جهان سوم مي آييد،جهان سوم كجاست ؟؟ فقط چند دقيقه به آخر كلاس مانده بود.من در جواب مطلبي را في البداهه گفتم كه روز به روز بيشتر به آن اعتقاد پيدا مي كنم.
به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جايي است كه هر كس بخواهد مملكتش را آباد كند،خانه اش خراب مي شود و هر كس كه بخواهد خانه اش آباد باشد بايد در تخريب مملكتش بكوشد...
پروفسور محمد حسابي
 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/۱۸

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 31 تهران

آشنايی با رايانه و کاربرد آن 

آزمون ميان ترم – 16 آذر 85

نام:                                                                          نام مدرس:                                              شماره دانشجويي:

 

دانشجويان محترم به ده سوال پاسخ دهيد.

 

 

1.      در خصوص CDD  و DVD  چه مي دانيد.  شرح دهيد.

2.      حداقل چهار تفاوت نمايشگرهاي CRT  با LCD  را ذكر كنيد.

3.       CPU  را تشريح كنيد؟

4.      شبكه از نظر نوع سرويس به چند دسته تقسيم مي شود؟ توضيح دهيد.

5.      توپولوژي يا ريختارشناسي در شبكه چيست؟

6.      فرايند عمل  مودم را به طور كامل شرح دهيد؟

7.      سه نوع از انواع كابل هاي ارتباطي را نام ببريد؟

8.      تجهيزات ذخيره سازي جانبي چيست؟

9. دسك تاپ Desktop را شرح دهيد.

10. مراحل نصب يك PCI Simple Communications Controller  را شرح دهيد.

11. تنظيمات مربوط  به ISP  سپنتا با شماره تلفن ++982199887766 براي اتصال به اينترنت را انجام دهيد.

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/۱۸

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 31 تهران

آشنايی با رايانه و کاربرد آن 

آزمون ميان ترم – 15 آذر 85

 

نام:                                                                          نام مدرس:                                              شماره دانشجويي:

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

دانشجويان محترم به 8 سوال پاسخ دهيد.

 

1.      چهار سخت افزار مهم سيستم رايانه اي را نام ببريد.

2.      تفاوت Ram  با HDD  چيست؟

3.      شبكه از نظر گستره جغرافيايي به چند دسته تقسيم مي شود؟ توضيح دهيد.

4.      3 مورد از تجهيزات خروجي و 3 مورد از ابزارهاي ورودي را در سيستم رايانه‌اي نام ببريد.

5.      فرايند عمل كارت VGA  را شرح دهيد؟

6.      Plug & Play  به چه مفهومي است؟

7.      تفاوت   Cut & Pasteو ‍Copy & Paste  را شرح دهيد.

8.      كليدهاي ميان بر براي عمليات زير را بنويسيد.

الف. ايجاد صفحه جديد يا Blank

ب. انتخاب همه محتويات سند

ج. بازگشت به يك مرحله قبل از آخرين عمليات

د. ذخيره سازي

9. دسك تاپ Desktop شرح دهيد.

10. تنظيمات مربوط  به اتصال به اينترنت را از طريق يك ISP بنويسيد.



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/۱۸

مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد 31 تهران

آشنايی با رايانه و کاربرد آن 

آزمون ميان ترم – 15 آذر 85

نام:                                                                          نام مدرس:                                              شماره دانشجويي:

 

دانشجويان محترم كليه مراحل ذيل را پس از انجام در فلاپي ديسك خود ذخيره و ارايه نمايند.

 

1.      يك پوشه با نام خانوادگي خود طراحي نماييد.

2.      يك سند از نوع مايكرو سافت ورد با نام كوچك خود بسازيد.

الف. مشخصات فردي شامل نام و نام خانوادگي در يك خط، رشته و نام درس در يك خط و نام مركز را در يك خط ديگر تايپ كنيد.

ب. نام و نام خانوادگي را Bold   نماييد.

ج. رشته و نام درس را ايتاليك 12 با فونت Arial نماييد.

د. نام مركز را Under line & Bold با فونت Titr 14  كنيد.

3. يك سند جديد از نوع Bit Map Image بسازيد.

الف. يك دايره با رنگ خط قرمز و داخل آن زرد طراحي كنيد.

ب. يك مربع با رنگ خط آبي طراحي و درون آن را اسپري قهوه اي بپاشيد.

ج. يك خط محدب بكشيد.

4. با استفاده از ورد يك نمودار سازماني  سلسله مراتبي شامل مدير، 2 معاون ، 4 مديريت كه هر مديريت 2 اداره داشته باشند طراحي كنيد.

5. يك تصوير از روي هارد به عنوان پس زمينه سند ورد قرار دهيد.

6. براي تصحيح غلط هاي املايي و انشايي موجود در سند چه عملياتي انجام مي‌دهيد. ( جواب به صورت يك سند ورد )

7. مراحل ايجاد يك سر صفحه و پا صفحه را بنويسيد. ( جواب در سند ورد ايجاد شده براي سوال 6)

8. پاسخ هاي نوشته شده براي پرسش 6 را تراز از چپ و  پرسش 7 را تراز از دو طرف نماييد.

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/۸

اين طنز الهامي است از طنزي با عنوان مقايسه رييس و من

منبع: http://alireza.nasseh.ir/meandboss.htm

 

وقتي من تكاليفم را دیر تمام مي‌كنم، كند ھستم.
وقتي استادم تصحيح برگه‌هاي آزمون را طول دھد، او دقیق و كامل است.
وقتي من تكليفي را انجام ندھم،  تنبل ھستم.
وقتي استادم پاسخ تمرين‌ها را ارايه نكند،  او مشغول است.
وقتي تكاليف و تمريناتي را بدون این‌كه از من خواسته شود انجام دھم، من قصد دارم خودم را زرنگ و شاگرد مثبت كلاس جلوه دھم.
وقتي استادم فعاليت‌هايي بيش از توان دانشجويان بكند، او ابتكار عمل به خرج داده است.
وقتي من سعي در جلب رضایت استادم داشته باشم، من چاپلوسم و نمره مي‌خواهم.
وقتي استادم، تلاش مي كند مدير گروه يا رييس دانشكده را راضي نگاه دارد، او ھمكاري مي‌كند.
وقتي من اشتباھي تمرينات را حل كنم، من نادان، كند ذهن و اي كيو سان ھستم.
وقتي استادم اشتباه كند، او مانند دیگران یك انسان و جايزالخطا  است.
وقتي من در كلاس غايب باشم، من در حال گشت زدن و درس نخواندن ھستم.
وقتي استادم در كلاس درس حاضر نباشد، او  شديدا مشغول مطالعه يا پژوهش براي ارايه مطالب جديد در كلاس است.
وقتي یك روز مرخصي استعلاجي داشته باشم، من ھمیشه مریض ھستم.
وقتي استادم در مرخصي استعلاجي باشد، او حتماً به خاطر تلاش و صرف انرژي زياد در كلاس  خیلي بیمار است.
وقتي من براي ترك كلاس و انجام كاري واجب  مرخصي بخواھم، باید كلي دلیل و توجیه بیاورم.
وقتي استادم به مرخصي برود، باید مي‌رفت چون خیلي درس داده و استراحت لازم است.
وقتي  تكاليفم را خوب انجام مي‌دھم، استادم  ھرگز آن را  به خاطر نمي‌آورد.
وقتي  تمريني را اشتباه حل  كنم، استادم ھرگز فراموش نمي‌كند.

 

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/٧
سه منبع اولیه برای مطالعه در خصوص اخلاق و خصوصیات فردی کتابدار و مسایل ویژه ر عصر حاضر
چالش های حقوقی٬ اخلاقی و اجتماعی فضای رایانه ای٬ بابک دربیگی/ خانه کتاب / ۸۱
شناختی از دانش شناسی/ هوشنگ ابرامی٬ کتابدار/ تهران٬ ۷۹
کتابدار مرجع و روان شناسی شناخت/ موسی جعفربیگلو/ فصلنامه پیام کتابخانه سال ۷؟ شماره ؟


بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٩/٤

راهنماي پاسخ به پرسش ها

الف. پرسش را تحليل كنيد.

ب. با توجه به گستره پاسخ مورد نياز، منبع يا منابعي را برگزينيد.

ج. در خصوص پاسخ ها با ساير دانشجويان بحث و گفت و گو كنيد.

د. بهترين منبع را برگزينيد.

ه. پاسخ صحيح از منبع غير صحيح مورد تاييد نمي باشد.

و. اطلاعات كتابشناختي منابع را به همراه توصيف گزارماني مفيدي براي خود تهيه كنيد.

ز. مهلت حل تا پایان جلسه بعد ( این جلسه و جلسه بعد) 

1. در صورتي كه آماري در سالنامه ي آماري منتشره توسط مركز آمار ايران گردآوري نشده باشد و يا آمار ذاتا وجود نداشته باشد چگونه از آن مطلع مي شويم؟ آمارهايي كه ارقام آن جنبه تخميني داشته باشد چگونه مشخص مي شود.
2. در حال تحقيق بر روي جغرافياي انساني استان اردبيل بعد از تشكيل استان اردبيل هستيم. آيا آماري وجود دارد كه تعداد بخش‌ها، شهرها و دهستان هاي استان را در سال 83 ارايه كرده باشد.
 3. براي آگاهي از سير حوادث، تصميم گيري‌ها و اخبار مهم اقتصادي سال 79 به صورت روزشمار چه منبعي را معرفي مي كنيد؟.
 4. "تنوره ديو" چيست؟ آيا صحراي كالاهاري مركز "تنوره ديو" مي باشد. يا اين مورد در ساير مناطق نيز حادث مي‌شود.
 5. براي بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري در ايام نوروز نياز به منبعي داريم كه همراه با نقشه، اماكن، تاريخچه استان، تفرجگاه هاي طبيعي، زيارتگاه‌ها و ساير مراكز ديدني آن را معرفي كرده باشد؟ ضمنا به اطلاعاتي در خصوص منطقه بن Ben و پل زمانخان براي اقامت نياز داريم. 6
. براي برنامه ريزي صادرات در شركت تجارتي خود مي بايستي به يك سري آمار و ارقام و اطلاعات در خصوص صادرات كشور در سال 82 دسترسي داشته باشيم؟ آيا شما مي توانيد كمك كنيد.
۷. به منظور نصب، راه اندازي، كاربري و رفع اشكال مداوم سيستم عامل منبع باز Linux Red Hat Fedora چه منبعي را توصيه مي‌كنيد؟
8. مدير مسوول انتشارات "زنجان زرنگار" كيست؟ آدرس دقيق ناشر چيست؟
9. محل فعلي "شوراي كتاب كودك" كجا است؟ آيا اطلاعاتي در خصوص نام مسوول آن، تعداد كاركنان، ساعات و ايام فعاليت و ... در دست مي باشد؟
10. حتما نام مترجم زبردست، توانا و مشهور كشور "نجف دريابندري" را شنيده‌‌ايد. كتاب "چنين كنند بزرگان" او را خوانده‌ايد. اگر تاكنون اين كتاب را نخوانده‌ايد حتما به فكر تهيه يك نسخه از آن براي چندين بار خواندن و خواندن باشيد. آيا "دست‌پخت" ايشان خوشمزه است؟ شما فكر مي كنيد ايشان توانايي پخت انواع غذاهاي خوشمزه را دارند؟ نظر شما چيست؟


پيش نوشت‌ها
امکانات جانبی

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

Delivered by FeedBurner