كلاس مجازي
کلاس مجازی کلاس زندگی در دنیای اطلاعات

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

قدرت گرفته از فیدبرنر


بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٤/۳۱

چند چشمه از اله‌كامپ: تي شرت، ليوان و نايلكس

 

چشمه يك:

اله‌كامپ امسال هم به سلامتي برگزار شد. ...

مقابل غرفه اچ پي ايستاده ام و سوالاتي راجع به سرورهاي پك در ذهنم وجود دارد. در حالي كه آن ها را مرور مي كنم به دنبال كسي مي گردم كه پاسخي به سوالاتم بدهد. هم زمان التماس هاي يك خانم ميان سال توجهم را جلب مي كند.

: آقا تورو خدا يه دونه ديگه بديد براي پسرم مي خوام

: متاسفم خانم تموم شد

: به خدا براي پسرم مي خواهم

: مي دونم خانوم ولي لطفا اصرار نكنيد اين تي شرت ها تبليغاتي است براي همكاراان و متخصصان است.

: به خدا من با اون خانوم نبودم. اون جدا بود. من براي پسرم مي خوام.

: خانم اصرار نكنيد بنده را در معذوريت قرار مي دهيد. تي شرت تمام شد.

: آقا تورو خدا براي پسرم مي خوام .

: آه ...

سپس در حالي كه زير لب غر مي زد از مقابل خانوم درخواست كننده دور شد.

سلام آقا يه سوالي درخصوص گارانتي سرورهاي پك اچ داشتم

: به سايت اچ پي مراجعه كنيد.

:ميشه لطفا مشخصات فني اين سرور را به ما بدهيد. براي ...

: در سايت هست.

...

مقايسه مي كنم چند دقيقه وقت براي ندادن تي شرت و چند ثانيه وقت براي ندادن توضيح فني در خصوص كار اصلي به مراجعه كننده گان حرفه اي.

 

چشمه دو:

: جناب با عرض خسته نباشيد ميشه لطفا در خصوص ماژول هاي حرفه اي و خاصي كه شما در پورتالتون كار كرديد توضيحاتي به ما بدهيد. البته ماژول هاي عمومي مثل اخبار، عكس، اچ تي ام ال، مديريت كاربران و اين گون مواردو نمي خواهيم.

: بفرماييد ( يك نايلكس ... داخل آن يك خودكار تبليغاتي و يك برگه يا بروشور تبليغاتي )

: جناب اين مواردو توي تراكت بزرگي كه مقابل غرفه گذاشتيد خوانده و ديده ام. مي خواهم اطلاعات فني راجع به سورس و نحوه كاركرد اتوماسيون اداري مورد ادعا در پورتالتون بدونم.

: آدرس سايت داخل نايلكس هست. سر بزنيد همه چيز نوشته شده است.

: دمو نداريد ..

: بفرماييد آقا ... شما ... بله .. بفرماييد

ديگه از كادر خارج شديم.

 

چشمه سه:

: جواد برو اون غرفه ماگ مي ده

: عجب آلبالو شفته اي هستي چه طور مخشو تليت كردي

: برو ..يارو باحاله بگي بهت مي ده...

: بچه ها وايستين من برم يه ماگ صاحاب شم بيام. مگه از جواد شفته كم ترم...

 

چشمه چهار

-         پورتال، اي آر پي، نرم افزار اداري مالي ...

 

-         اتوماسيون اداري نرم افزار پرسنلي، حقوق و دستمزد...

 

-         گزارش ساز، فرم ساز، پورتال ساز، ام آي اس ...

 

-         مديريت كيفيفت، زنجيره تامين، ارتباط با مشتريان ...

 

-         يو پي اس، پيل خشك و تر ...

 

-         سرورهاي پك، رك و سوييچ و روتر ....

 

-         ...

 

وقتي دقت مي كنم به نوعي انگار همه آمده اند كه شركت ها، سلزمان ها و موسسات دولتي از آن ها خريد كنند. انگار جايي براي بخش خصوصي و عمومي ديده نشده است. قيمت ها گران است. بخش دولتي را حسابي تحويل مي گيرند. به خصوص اگر كت و شلواري و چند نفر خدم و حشمي و ... يا تداركاتچي يه شركتك دولتي حتي ...

 

 

چشمه پنج:

: ميشه لطفا جاهاي مهمي كه نصب كرديد رو به ما معرفي كنيد

: بله حتما

ايران خودرو، سازمان كشتيراني، وزارت فلان، وزارت بهمان

 

ميشه لطفا ...

ايران خودرو، سازمان كشتيراني، وزارت فلان، وزارت بهمان

 

ميشه لطفا ...

ايران خودرو، سازمان كشتيراني، وزارت فلان، وزارت بهمان

 

ميشه لطفا ...

ايران خودرو، سازمان كشتيراني، وزارت فلان، وزارت بهمان

...

نام مشتريان همه جا يكسان به گوش مي خورد.  جل الخالق يا اينها خيلي اهل آي تي هستند يا ...

 

چشمه پنج:

غرفه آرايي ها دو نوع است. شيك و اعياني و سه در چهار. بعضي ها نصف يك سالن را اشغال كرده اند. بعضي ها هم يك صندلي. بعضي ها رنگ و نور و دكور بعضي ها هم يك برگ كاغذ آ 4 سياه شده.

 

چشمه شش:

دنبال كارهاي سخت افزاري و نرم افزاري اصيل ايراني مي گردم. نام هايي چون آمريكا، چين، ژاپن، ‌تايوان، آلمان و ... زياد به گوشم مي خورد. گارانتي دوبي ... اپن سورس ... كاستمايز شده ...

 

چشمه هفت:

براي زندگي در دهكده جهاني ابزارهاي جهاني و تفكر جهاني لازم است. هيچ وقت براي شروع دير نيست.  بومي سازي آي تي كمك شاياني به تفكر ايراني در حوزه آي تي خواهد كرد. نگاه و رويكرد به بازار بالقوه هفتاد ميليوني ايران و هفت ميلياردي جهان مي تواند راهگشاي بسياري از دغدغه هاي بيزنسي باشد. دولت نه تنها بازرگان خوبي نيست حتي به نظر من خريدار خوبي هم نيست. دندان طمع انتظار از بخش دولتي را براي خريدهاي كلان بايد كند. دولت بايستي سياست گذار باشد. حتي كمك مالي، فكري، قانوني و حقوقي، فني و ... بكند. ديگران برايش كار كنند. اگر مي خواهيم  وضع اله و كامپمان از اين بهتر باشد نياز به كارهاي بسياري است و اولين مرحله آن روي پاي خود ايستادن و دل كندن از تفكر دولتي ... باي نحو كان ...  

آنفلوآنزای فوق حاد کتاب: قوانین پنج گانه تفکر



رديف

نام و نام خانوادگي

نمره به عدد

نمره به حروف

توضيحات

  1. در ليست كلاس و نمرات نام سركار خانم فريبا روشن وجود ندارد براي تصحيح به اداره آموزش مراجع فرمايند.

  2. مهلت ارايه اعتراضات تا مورخه 25 تيرماه مي باشد.

  3. موارد ناتمام هر چه سريع‌تر نسبت به تكميل تكاليف انجام نداده اقدام نمايند. بديهي است اين گونه افراد حداكثر نيمي از نمره هر تكليف را دريافت خواهند نمود.

  4. ميانگين كلاس 5/16 مي‌باشد.

1

فتح الله بهرامي

19

نوزده

2

محمد رضا جمال زاده

18

هيجده

3

محمد رضا آقا احمدي

18

هيجده

4

اشرف احمدي

14

چهارده

5

مصطفي بختياري

14

چهارده

6

مهدي بصيري

20

بيست

7

حسن حسني

15

پانزده

8

هوشنگ حسين زاده

5/16

شانزده و نيم

9

رضا ربيع زاده

۱۴ 

چهارده 

10

فاطمه كركبودي

5/17

هفده و نيم

11

سيدمحمدرضا موسوي مردمي

5/16

شانزده و نيم

12

علي معدني پور

14

چهارده

13

طيبه ملكوتي

5/14

چهارده و نيم

14

شمس السادات ميرزا غفار

5/14

چهارده و نيم

15

پريسا هدايت پور جزايري

5/16

شانزده و نيم

16

فريبا روشن

5/19

نوزده و نيم



نگاه اول

چند سال پيش در مطلبي مي خواندم كه ماهاتير محمد در اوايل نخست وزيري نسبتا طولاني مدتش در حضور جمعي از مسوولان حوزه آموزش و پرورش ، انجمن هاي اوليا و مربيان  و تصميم گيران و برنامه ريزان حوزه آموزش  نكته اي با اين مضمون بيان كرد. توقع ما از خانواده ها اين است كه زبان و ادبيات مالايايي را كه سراسر عشق و شور است و بسيار بسيار غني به كودكان ما بياموزند و نه تنها بياموزند زندگي كردن با آن را بياموزند. و ما شهرونداني داشته باشيم كه اشعار شعرا، داستان هاي نويسندگان، متون ادبي و افسانه هاي مالايايي را بخوانند و با آن زندگي كنند. اما توقع ما از سيستم آموزش رسمي اين است كه دانش آموزان امروز و پژوهش گران و معلمان و سازندگان فرداي كشور ما را به زبان و علم روز آشنا كنند. ما مي خواهيم كه شهرونداني داشته باشيم كه با زبان مالايايي زندگي عاشقانه  كنند و با زبان انگليسي زندگي عالمانه داشته باشند. 

 

نگاه دوم

بررسي وضعيت مالزي در فرايند توليد، مصرف و اشاعه دانش علمي در سطح جهان و در مقايسه با كشورهاي نسبتا همتا نشان مي دهد كه كشور مالزي پيشرفت هاي شگرفي در حوزه دانش جهاني دارد. دانشگاه هاي معتبر، نسبت دانشجويان سطوح عالي، مراكز تحقيقاتي و آموزشي، مصرف سرانه اطلاعات، توليد اطلاعات، ارتباط با سازمان ها و مراكز علمي و آموزشي جهان، زيرساخت هاي اطلاعاتي، بنيان هاي فناوري، برنامه هاي توسعه همگن و فراگير، برنامه هاي پژوهشي پيشرفته و كاربردي ، درآمد سرانه ملي، توليد ناخالص ملي، رفاه نسبي عمومي، امنيت ، آزادي و .... همه و همه نشان از كشوري در حال پيشرفت و مدرن را دارد. با شاخص هاي مثبت بسيار زياد و شاخص هاي منفي بسيار كم.

 

نگاه سوم

دانش آموزان ايراني از سال هاي اول دوره راهنمايي شروع به آموزش زبان خارجي مي كنند. انگليسي به عنوان يك زبان خارجي و عربي به عنوان زبان ديگر آموزش داده مي شود. ارزشيابي ها حاكي از سطح كيفي و عمق بسيار كم سواد زباني دانش آموزان ايراني است. يك سوال اساسي وجود دارد و آن اين كه آيا زبان عربي زبان روز علمي و ارتباطي دنيا است. آيا نمي توان زمان بيش تري را براي آموزش صحيح و علمي زبان روز و علمي دنيا صرف كنيم و توقع يادگيري زبان عربي را ه عنوان زبان ديني از خانواده ها داشته باشيم. از سويي ديگر ارزشيابي ها به نظر نمي رسد نشانه هاي مثبتي از پيشرفت در زبان عربي ميان دانش آموزان داشته باشد. وجود تعدا بي شماري مراكز آموزشي زبان انگليسي با متدها و روش هاي متفاوت حاكي از چيست؟ اين موضوع مي توان يك تيغ دولبه باشد سواد كم زباني  و نياز زياد براي ارتباط از طريق زبان علمي و ارتباطي دنيا.

 

نگاه چهارم

چه بايد كرد؟ كي و از كجا بايد شروع كرد؟ بينديشيم و با هم انديشي طرحي نو دراندازيم. نظرات انتقادي خود را براي ارايه در بستر انتقادي جامعه در نگاه چهارم اعلام كنيد

 



بازدید : مرتبه
تاريخ : ۱۳۸٥/٤/٤

به اطلاع کليه دوستان و دانشجويان می رساند آدرس جديد سايت اينجانب به شرح ذيل می باشد. بديهی است پس از رفع مشکل آدرس قبلی هر دو آدرس قابل دسترس می باشند.

www.shenaseh.com



پيش نوشت‌ها
امکانات جانبی

ایمیل خود را برای اشتراک در فید کلاس مجازی وارد کنید:

Delivered by FeedBurner